Tovább a tartalomhoz | Ugrás a navigációhoz

Személyes eszközök

Mégis, kinek az élete?

Ken Harrison szobrász. A munkájában és a nőknél is sikeres. Egy autóbaleset azonban mindent megváltoztat.

 

megis01.jpg

 

Kennel a baleset után hat hónappal találkozik a néző. Hat küzdelmes hónap, amelyet mindenki orvosi csodának tart. Visszahozták az életbe, sőt, ott is tartják... még akkor is, ha ő maga ezt nem akarja. Mert a fején kívül egyetlen testrésze sem mozog. Folyamatosan felügyeletre, két-három ápolóra, dialízisre és ki tudja, mi mindenre van még szüksége, hogy életben maradjon. De élet-e ez? Emerson főorvos szerint igen, Ken Harrison szerint viszont nem.

Kettejük csatájáról, a döntés jogáról szól Brian Clarck darabja. Azonban itt, szó szerint, élet-halál kérdésről van szó. Az orvos küzd egy emberi életért, amelyet mindennél előbbre valónak tart. A beteg küzd azért, hogy szabad akaratából, maga dönthessen az élete felett. "Mondjuk, van egy ember, aki olyan biztos az igazában, hogy nem tűr ellentmondást. Ha ez az ember egy béna szobrász, akkor paranoiásnak nevezzük. Ha viszont főorvos az illető, akkor vérprofinak - mondja Ken, és innentől kezdve megindul a küzdelem kettejük között.

Mindeközben találkozhatunk a kimért, kiváló szakember főnövérrel, aki hosszú pályája során megtanulta megkeményíteni a szívét. A kemény, de a felszín alatt érzékeny és bizonytalan doktornővel. A vicces és racionális segédápolóval és az újonc nővérkével. Valamint mindannyiunk főnökével, a traumatológia - és sok emberi élet - teljhatalmú urával, a főorvossal. Bekerül a képbe egy fiatal, kezdő ügyvéd is, aki, bár szíve szerint nem tenne így, mégis segít Harrisonnak, hogy elérje célját: nem az eutanáziát, hanem csupán annyit, hogy hagyják elmenni.

 

 megis03.jpg

 

Egyszerre nevetős és könnyes darabról van szó. Egyik szemünk nevet Ken Harrison intelligens akasztófahumorán, másik szemünk sír, hogy a saját haláláért harcol. Rudolf Péternek sikerül elérnie, hogy szinte azonnal "beleszeressünk" (pedig gyakorlatilag csak a hangját használja), és habár valószínűleg Emerson főorvossal értünk egyet, mégis a a betegnek drukkolunk. Ez a paradoxonnak tűnő hatás az előadás nagy erénye: egy, a halálért küzdő ember története felébreszti bennünk az élet szeretetét.

 

http://centralszinhaz.hu/eloadasok/program/52146/megis-kinek-az-elete

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek